annanestor

Äntligen fredag, men vart är solen?

Kategori: Hundarna

Jaha, vart är då solen på min lediga dag? Det är väldigt märkligt att den aldrig håller sig framme när jag är hemma. Nu på morgonen har jag i alla fall hunnit baka två limpor bröd och ska snart plocka undan lite kläder som alltid tycks komma fram lika fort som jag tar bort dem.
Förhoppningsvis ska jag och mamma plocka lite blåbär i eftermiddag. Då lämnas båda hundarna hemma eftersom ingen av dem är så våldsamt förtjusta i myggor.
På måndag börjar förresten kantarellspårskursen som vi ska gå. Ska bli väldigt spännande att se vad det är för något. Bra att jag blev påmind nu, måste handla hundgodis och läsa ut kantarellsöksboken innan måndag.
I onsdags och torsdags var Molle och Sessan "praktikanter" på Jonas jobb hela dagen vilket gick mycket bra. Skönt för dem att de fick vara ute så mycket istället för att vara hemma själva. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: