annanestor

Dagens kost

Kategori: Träning och hälsa

Frukost 07.30 - 1 kokt ägg, turkisk yoghurt med blåbär och ett glas c-vitamin
Mellanmål 10.30 - 4 st finncrisp utan pålägg
Lunch 13.30 - 200 g kycklingfilé med wokade grönsaker
Mellanmål 16.30 - turkisk yoghurt med blåbär
Middag 20.30 - Lasagne
Försöker hålla tre-timmarsintervallet så gott det går! Lyckas ganska så bra i alla fall.
Min personliga tränare sa att jag måste äta mer frukt och grönt per dag. Det enda jag äter nu en "vanlig dag" är ca 1 deciliter blåbär. Rekommendationer är att alla bör äta minst 500 g / dag.
Hon tipsade också om att skära ett äpple och koka tillsammans med havregrynsgröten på morgonen för att få i sig mer frukt och mindre socker som jag vanligtvis får i mig från äppelmoset. Glömde köpa hem mjölk idag så morgondagens frukost får bli kesella och några bär.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: