annanestor

Försenad uppdatering av gårdagens träning

Kategori: Träning och hälsa

Igår hade vi vårt första riktiga pt-pass. Vi började med 10 minuters uppvärmning på crosstrainern.
Det var väldigt mycket teknik i hur man skulle stå för att få ut maximalt av rörelserna. Detta är något varken jag eller Emma tidigare har reflekterat över utan vi har bara kört på. Igår var det bra mycket jobbigare än det brukar vara trots att vi hade lägre motstånd. Det var lärorikt!
Sedan körde vi några övningar med "pinnar" för att träna och bibehålla rörligheten och smidigheten, det blir även automatiskt styrka under dessa övningar. Ska försöka filma några på söndag. Jag känner redan nu stor skillnad med att träna med eller utan personlig tränare. Nu tittar hon ju hela tiden så att tekniken är rätt och kommenterar vart man ska spänna extra mycket vilket är superbra!
Efter pinnträningen skulle vi till min stora lycka få springa på löpbandet eftersom crosstrainerna var upptagna. Som du som känner mig vet så är jag inte speciellt road av att springa. Hon gick igenom löpteknik exempelvis att vi endast skulle springa på den främre delen av trampdynorna och att ta långa steg, springa väldigt raka i ryggen och ta lite "högre kliv". Ska kolla med Emma om jag kan få filma henne när hon springer så, det är lite svårt att förklara.
Dags för fler styrkeövningar och till sist avslutade vi med core-träning.
Jag är väldigt nöjd med passets upplägg och idag har jag grym träningsvärk, främst i vaderna och skuldrorna.
Jag ska helt enkelt försöka återkomma med lite videos.

Kommentarer

  • Elin säger:

    Ja! Filmer :)

    2012-05-19 | 18:57:25

Kommentera inlägget här: