annanestor

Framsteg hittills

Kategori: Träning och hälsa

Största skillnadena hittills sen jag började träna med PT är att jag känner mig piggare och nästan aldrig sötsugen.
Att jag känner mig piggare tror jag beror på att jag äter bättre alltså mer "rätt saker", betydligt oftare och att jag tränar mer och hårdare.
Att bli mer noggrann med maten är något jag tror de allra flesta kan bli. Det handlar till största del om att bli mer uppmärksam på vad du stoppar i dig, i vilka mängder och hur ofta. Självklart ska man äta saker man tycker om, men man bör inte småäta varje dag. Det är bättre att äta det "onyttiga" när du verkligen är sugen på det och inte för att  du egentligen är hungrig och då äter första bästa sötsak för att höja blodsockret igen.
En bra start är att planera några dagar i förväg vad du ska äta och sedan handla hem till det, då vet du att ingredienserna finns hemma och du kan äta när det passar dig. Det är viktigt att handla hem mellanmål då det annars lätt blir att det slinker ner sötsaker när koncentrationen börjar minska. Jag trodde faktiskt inte att det skulle göra så stor skillnad att börja äta bra mellanmål, men det har det i alla fall gjort för mig. Om middagen efter skolan/jobbet tar tid att göra går de flesta rätterna att förbereda eller laga nästan helt färdiga innan för att spara tid och kunna äta snabbare när du är hungrig.
Nöjd tjej hittills

Kommentarer


Kommentera inlägget här: