annanestor

Dag 6 av 30

Kategori: Fitnessfighten

Hittills har de första 5 dagarna av Fitnessfighten gått väldigt bra. Jag har känt mig motiverad att träna, inte slarvat med maten utan sett till att jag har ätit det jag ska vid tidpunkten jag ska. Så det känns väldigt bra!
Idag vaknade jag upp och hade ont i huvudet och lite i halsen, somnade om direkt och kände mig bättre andra gången jag vaknade så det blir träning ikväll som planerat. Kroppen känns förvånansvärt inte alls så sliten som jag trodde efter 5 dagar av hård träning.
 
Under fitnessfighten ska deltagarna;
* Träna 30 timmar under 30 dagar
* Äta var 3e vaken timme
* Äta enligt en given måltidsplanering
 
Här kommer dagens träningspass;
 
Uppvärmning
Cardo 10 min
Set 1 görs med 15 reps och två varv
Pullover
Knäböj
Statisk planka 45s
Cardio 10 min
Set 2 görs med 15 reps och två varv
Axelpress rak
Höftlyft på 1 ben
Reversed crunch
Set 3 görs med 15 reps och två varv
Tricepspress
Breda knäböj
Statisk crunch 45s
 
Det ska inte vara någon vila mellan övningarna utan gå direkt vidare till nästa.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: