annanestor

Träningsuppdatering

Kategori: Träning och hälsa

Träningen gick jättebra och var riktigt kul och superjobbig. Oj där blev det många starka ord. Men det är många känslor som "beskriver" passet.
Vi började med att värma upp på löpbandet i 10 min. Jag är verkligen förvånad över hur mycket "roligare" det är att springa nu efter att hon gick igenom löpteknik och vi har hunnit öva lite på det. Förhoppningsvis kommer jag tycka mer och mer om det och framöver kanske jag till och med kan ta bort situationstecknena och verkligen mena ordet roligt.
Därefter åter dags för "pinnövningar";
- knäböj med armarna sträckta över huvudet och pinnene i händerna.
- samt dessa 2 övningarna
Styrkedel I i gymmet;
Benpress 12 reps
Tricepspress 12 reps
"Rodd i maskin" 12 reps
Här körde vi två varv.
Kondition på crosstrainern. Efter att hon visade hur man ska stå korrekt på den så har det blivit betydligt jobbigare och vi blir trötta mycket fortare.
Styrkedel II;
Knäböj med vikt på stång 12 reps
Breda armhävningar 12 reps
Rotator cuff (tror jag det hette?) 12 reps
Även här körde vi två varv
Coreträning;
"Små" crunch 12 st
"Tvärtom" crunch 12 st
Benlyft genom att endast aktivera ländryggen. 12 reps per ben
"Små" rygglyft genom att endast aktivera ryggen. Avslappnad rumpa och ben.
Plankan - fast vi drar knäet mot armbågen på samma sida och sen andra sidan. 12 reps
Plankan 1 minut

Kommentarer


Kommentera inlägget här: